2020./2021.m.g.

Vai ir racionāli mūzikas skolās strādāt tikai individuālās stundas?

Zvaigzne neaktīvaZvaigzne neaktīvaZvaigzne neaktīvaZvaigzne neaktīvaZvaigzne neaktīva
 

Pirms brīvlaika tika nolemts, ka profesionālās ievirzes izglītībā nedrīkst notikt grupu stundas, tikai individuālās. Tādēļ mēneša jautājums:

Vai ir racionāli mūzikas skolās strādāt tikai individuālās stundas, bet grupu stundas - nē?

  • Grupu stundas ir tik pat svarīgas kā individuālās, bet ja jāizvēlas attālināti vai skolotāja klātbūtnē individuālās nodarbībās, tad protams individuālās stundas.
  • Uzskatu ka grupu stundas no vienas klases (sākumskola) var notikt arī mūzikas skolā, izveidojot jaunu stundu sarakstu to var noorganizēt. Tas laikam neattiecas uz lielo pilsētu skolām, jo tādas ekstras viņiem nav (daudz audzēkņu no dažādām skolām).
  • Būs ļoti grūti nodrošināt kvalitatīvu solfedžo apguvi, ja bērni no rīta ies vispārizglītojošajā skolā, tad nāks uz individuālo instrumenta spēles stundu, kura parasti pieskaņota solfedžo. Tad skries mājup pieslēgties Zoom vai citādi solfedžo stundai, bet pa to laiku tā beigusies. Normāli būtu, ja 1.-6.klasei solfedžo drīkstētu notikt klātienē lielā telpā, piemēram, zālē.
    Teorijas skolotāji ir skumji un paredz atkal daudz nedienu.
  • Tā kā esam vienā mājsaimniecībā ar vispārizglītojošo skolu, varam strādāt normālā režīmā. Mums šoreiz paveicās. Bet, protams, tas nav racionāli, ko tad lai dara grupu stundu skolotāji, strādā attālināti?
    Skumji par šo ārprāta situāciju.
  • Es domāju, ka būtu jāskatās katrai skolai atsevišķi. Piemēram, mazajās lauku mūzikas skolās, kurās mācās audzēkņi no vienas pamatskolas un kur Covids nav izplatījies un piedevām grupu piepildījums ir neliels un var ievērot arī attāluma starp cilvēkiem prasības, būtu jāatļauj izlemt skolas vadībai nevis likt visas skolas zem viena ,,lineāla''.
  • Esam reālā situācijā un nav jautājuma racionāli vai nē - nav izvēles. Protams, pašlaik tiek pieļauta pašvaldības izvēle, bet manuprāt, labāk tā, nekā sēžam mājās visi.
  • Atbilde uz mēneša jautājumu – JĀ.
  • Tāds tas ir uz šodienu kompromiss – grupu stundas (kur daudz audzēkņu un vīruss teorētiski var saķert vairāk) attālināti; individuālās klātienē (tur var distancēties + kvalitātes jautājums, jo specialitātes stundās jāstrādā ar audzēkņa stāju, elpu, rokām, kājām, muguru).
  • Tāds jautājums vispār nav apspriežams. Tad jau  tas ir pulciņš.
  • Es uzskatu, ka ir racionāli. Un solfedžo varētu būt vispār bez vērtējuma, kā priekšmets, kurš palīdz apgūt mūzikas pamatus. Jo nav noslēpums, ka daudzi bērni izstājas no mūzikas skolas tieši solfedžo dēļ.
  • Ja tas būtu racionāli, kāds jau to būtu savā skolā ieviesis sen!
    Taču, kad gāžas pāri "cunami vilnis", tad glābjas, kā var....
    Arī no šīs situācijas var daudz ko iemācīties, pielāgoties, samierināties, lai  attīstītos un meklētu mūsdienām atbilstošus risinājumus
    Esmu pārliecināta, ka neviens neaizmirsīs, kā strādāt klātienē, tikai tas arī noteikti būs daudz kvalitatīvāk un racionālāk, kad atkal tiksimies! 
  • Protams, grupu stundām arī ir jābūt. To saprot un vēlas arī audzēkņi.   Ir jāmeklē risinājumi.   Manuprāt varētu šīs stundas novadīt lielākās telpās, kur iespējams izsēsties lielākā attālumā. Tā varētu būt skolas zāle. Tā vairāk    darboties ar balsi, dzirdi, ritmu. Teorijas uzdevumus var uzdot mājās. Nākošā stundā tos izrunā, izdzied. Ja nav zāle, varbūt dalīt vienu klasi 2 grupās. Vienā nodarbībā ņemt vienu pusi, otrā - otru audzēkņu daļu. Tā ir iespējas izsēdināt bērnus lielākā attālumā.
  • Mūsu skolas pedagogu kolektīvs ir par klātienes apmācībām arī grupu stundās, jo īpaši tikko mācības uzsākušajiem audzēkņiem. Skolas telpu plānojums un kvadratūra pieļauj distancēšanās iespējas, lai tiktu ievēroti visi drošības noteikumi.
  • Domāju,ka grupas ir nelielas- līdz 10 cilvēkiem, pat mazāk. Ļoti svarīgs ir grupu darbs solfedžo, jo to nav iespējams darīt attālināti, it sevišķi jaunākajās klasēs, kur visas tēmas ir jaunas! Jūtam, ka viss aizmirsies pa vasaru + ieskaitot pavasari. Lai tomēr notiktu darbs, tad esmu ar mieru strādāt individuāli ar audzēkni arī solfedžo.
  • Uzskatu, ka arī grupu stundas ir svarīgas. Klasēs nav tik daudz bērnu, lai nevarētu ievērot distanci starp audzēkņiem. Domāju, tas nav pareizi, ka nedrīkst vadīt grupu stundas, ka drīkst organizēt tikai individuālās stundas.
©2024 LMIIA

Search